Tijdens de Belgische economische missie naar Californië, die werd voorgezeten door H.K.H. Prinses Astrid van België, werden de creativiteit en de technologische knowhow van België in de kijker gezet op een van de meest iconische locaties in Los Angeles: het Academy Museum of Motion Pictures.
Op donderdag 9 oktober werd de glazen koepel van het museum voor het eerst omgetoverd tot een monumentaal projectiescherm, dankzij een innovatieve en artistieke videomapping, die door verschillende toonaangevende Belgische bedrijven werd ontworpen en uitgevoerd.
Deze artistieke show bracht een eerbetoon aan de Belgische creativiteit, de samenwerking tussen de gewesten en de Belgisch-Amerikaanse vriendschap, door middel van een voorstelling geïnspireerd op de symboliek van het oog – een metafoor voor de blik en creatie.
Dit project maakt deel uit van de internationale campagne “Belgium. Open for business” onder leiding van de Kanselarij. Deze campagne heeft tot doel het imago en de reputatie van België in het buitenland te promoten bij investeerders, onderzoekers, studenten en opinieleiders, door de topsectoren van het land in de verf te zetten.
De show werd gefilmd en verspreid via sociale media om België meer zichtbaarheid te geven als land van innovatie en technologische creativiteit.